Minimalizmus. Zero waste. Tudatosság.

Spórolni menő.

Spórolni menő.

8 takarékos szokás

2017. március 24. - Spórolni Menő

Vannak dolgok, amiket mindenképp érdemes bevezetned, mert mindenképp spórolhatsz vele, függetlenül a bevételedtől. Jöjjön még néhány tipp.

Ha valami igazán megéri, ne habozz

Még ha nagyon spórolsz, akkor is lehetnek dolgok, amire megéri költeni. Ha valamivel hosszú távon spórolhatsz, vagy ár-érték arányban nagyon megéri és szükséged is van rá, akkor érdemes lehet megvenni. Nagyon egyéni, hogy kinek mi éri meg, de ha mérlegelsz, és mindenképp jól jársz, akkor jó ötlet lehet beruházni.

Hagyd ki a kiárusításokat

Egyrészt ha valamire nincs szükséged, arra akkor sincs szükséged, ha épp 50%-kal olcsóbb. Másrészt remek alternatívái vannak a kiárusításoknak. Én például a baba után egy használtruha oldalról töltöttem fel a ruhatáramat. Mivel két számmal nagyobb ruhákat hordok, mint előtte, ezért amiket menthetetlenül kinőttem, azoknak egy részét eladtam, a másik részét az egyik anyukás facebook csoportban felajánlottam az anyukáknak postaköltségért cserébe. Win-win szituáció volt. Amire pedig szükségem volt, azt megvettem egy olyan oldalon, ahol hozzám hasonló csajok adják el a megunt ruháikat. Időbe telik, de minőségi ruhákra is rá lehet így akadni fillérekért. Kiárusítást hónapok óta nem láttam. Persze, ha valamire szükséged van, és ott a legolcsóbb, akkor ne hagyd ki.

Keress másodállást

Ha csak blogolsz, vagy szeretsz ékszereket készíteni, vagy bármiben jó vagy, akkor érdemes vele egy kicsit komolyabban foglalkozni. Ha egy kicsivel is többet tudsz így keresni, már megérte a plusz munkát. 

february-2016-side-hustle-report-min.jpeg

Kávézz otthon

Akár a Starbucks-ba ülsz be mindennap, akár a pékségben iszol egy kávét minden reggel, érdemes inkább egy termobögrébe beruházni, és otthon elkészíteni a kávédat. Ugyanez igaz a teára, smoothie-ra, turmixra, üdítőre. Én sokáig a banánturmixomat vittem magammal reggelente.

Spórolj a mobilköltségeken

A párom például bárhol van, wifit vadászik. Így simán elég neki egy kisebb csomag, ellentétben vele nekem még azt is szoknom kell, hogy itthon wifizzek. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy a wifink itthon épphogy karistol, több heti kutatómunka kellett hozzá, hogy találjunk egy igazán jó ajánlatot, igazán jó nettel. Váltás után lehet, hogy én is szívesebben wifizek majd itthon. Próbáld ki a telefonhívásaidat is viberen vagy messengeren bonyolítani, de a bevásárlólistát akár chaten is megbeszélhetitek.

Sosem fogom elfelejteni, amikor egy barátnőm arról panaszkodott, hogy 100 forint a percdíja. Kiderült, hogy feltöltős kártyája van és hogy havonta tölt is rá közel 5000 forintot. Elmondtam neki, hogy az én előfizetésemnek 2000 forint a havidíja, és 50 forint a percdíja. De nem akart váltani, mert rettegett, hogy mi van, ha egyszer nem tudja kifizetni a havidíjat, pedig így 2,5-szer annyit fizetett havonta.

o-cell-phone-facebook.jpg

Ne vegyél drága ajándékokat

Nem kell rosszul érezned magad amiatt, hogy nem költesz drága ajándékokra. Én legutóbb egy 10 darabos baba könyvcsomagot vettem használtan 1000 forintért. A gyerkőc imádja, így mostmár a konyhában is van egy garnitúra könyve, és nem került egy vagyonba. A gyerekeknek nincs szükségük rá, hogy az egész világot megvedd nekik.

Egy 70 centis tévé is van olyan jó, mint egy 100 centis

Igen, ezzel lehet vitatkozni, de egy 70 centis képernyőn is látod és hallod amit akarsz. 

Ne hidd azt, hogy a minőségi időtöltés sokba kerül

Néha megnézni a naplementét, vagy egy jót mozizni otthon a kanapén is tud olyan jó lenni, mint ha elmennétek vacsizni. Sőt, még a kötődést is jobban elősegítik a gyerekekkel vagy a pároddal, ha nyugodtan pihiztek egy kicsit.

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolnimeno.blog.hu/api/trackback/id/tr5712364103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.25. 17:01:21

én nem'tom, de engem már másodjára kinéztek a szarbuxból, amikor a saját kv-mal bementem

ügyfélszolgálatos 2017.03.25. 19:14:37

Pff. Nevetséges. Én vettem tévét mert megengedhettem magamnak...

Anna King 2017.03.25. 19:48:10

A 20 centis tvn is van adas, lathato, hallhato. Ezt nem sporolasnak hivjak, van ra jobb szo. Sz-szel kezdodik, rágás a vége

325 2017.03.25. 23:13:58

valaki egyszer mesélje el ki és minek néz még televíziót, online minden megtalálható legálisan is magyarul is reklám nincs és nem kell hazaérni a barátokköztre.....

Tökönrúgott Feleségek 2017.03.26. 05:12:53

Én így spórolok: kávét nem iszom (nemcsak a Starbucksban, otthon sem, ja, mi a túró az a "smoothie"?), TV-t nem nézek (egy jó könyv többet ér bármelyik akciófilmnél).

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2017.03.26. 06:59:54

Tipikus külföldi cikkből vett poszt. Mert az átlag magyar jellemzően a Starbucks-ba jár... :D

VaradiJanos 2017.03.26. 13:13:19

@Életunt Cápa: az indexes blogok kb fele egyszerű fordítás

2017.03.26. 20:15:12

Lenne még pár ötletem, de ejsze inkább hagyjuk!
süti beállítások módosítása