Minimalizmus. Zero waste. Tudatosság.

Spórolni menő.

Spórolni menő.

Projekt 333

2017. április 20. - Spórolni Menő

Néhány hónappal ezelőtt túladtam a ruháim nagy részén. Sok anyuka boldog lett tőlük, nekem meg kiürült a gardróbom. A terhesség miatt minimum 4 ruhaméretem volt az elmúlt másfél évben, illetve Dánia óta lényegesen leegyszerűsödött a stílusom - a ruhatáram eddig ezt nem követte le. 

63607963343030692945612907_pros-and-cons-of-a-minimalist-wardrobe.jpg

Szóval amit ritkán hordok, az ment, amikről meg régóta álmodoztam, azt fillérekért beszereztem egy ruhacserélős portálon. Megérte, mert most csak olyan ruháim vannak, amik egytől egyig jó minőségűek, jól kombinálhatóak egymással, és nem állnak érintetlenül a ruhásszekrényben. Jelenleg úgy állok, hogy minden alkalomra van 1-1 ruhadarabom, amihez nyúlhatok, néhány dolog van még, ami hiányzik, de ezekkel inkább várok, mert valóban minőséget szeretnék venni, például az esőkabátom legyen esőálló, stb. Felszabadító, mert soha nincs hiányzérzetem, így már azt is elfelejtettem, hogy milyen az impulzusvásárlás :)

A fenti előkészületekkel a hátam mögött már nem is olyan nehéz végre belevágni a Projekt 333-ba. Ez egy minimalista divat kihívás, aminek az a lényeg, hogy 33 vagy kevesebb ruhát hordj 3 hónapig. 

A szabályok:

Mikor? Három hónapnyi intervallumra szól a kihívás - bármikor elkezdheted, nem kell várnod semmire.

Mi kell hozzá? 33 ruhadarab, ebben benne vannak a ruhák, kiegészítők, ékszerek és cipők

Mi nem számít bele? A következő ruhadarabok nem számítanak bele a 33 darabba - jegygyűrű, vagy olyan ékszer, ami érzelmi értékkel bír, és mindig viseled. Fehérneműk, pizsik, szabadidőruhák, sportcuccok.

Hogy csináld? Válassz ki 33 ruhadarabot, amit a következő 3 hónapban viselni szeretnél, a többit pedig dobozold be, és vidd a kamrába vagy a pincébe, vagy bárhová, ahol nem zavar. 

Mi fontos még? Olyan ruhatárat állíts össze erre a 3 hónapra, amiben jól érzed magad, megfelelő munkához és szabadidőhöz is. Tökéletesek például az én adu ászaim, az egyszerű ruhadarabok, amik kiegészítőtől függően lehetnek vagányak, business like-ok vagy lezserek is. Ne feledd, ez a projekt nem a kínlódásról szól. Ha egy ruha nem jó rád, vagy hibás, esetleg utálod, akkor inkább ideje megválni tőle.

3bb05c4bd662aad75a51e87c2c363b93.jpg

Hogyan és miért vágj bele?

  1. A kedvenceiddel dolgozz. Azokat a ruhákat hagyd elől erre a három hónapra, amikhez folyamatosan nyúlsz öltözködés közben. A többi nem fog hiányozni most sem.

  2. Határozd meg, mi lesz a statement darabod. Ez lehet egy ballonkabát, egy csizma vagy egy slip on. Sokkal jobb, ha néhány fontos és jó minőségű darabod van, mint tíz semmilyen.

  3. Ha elkezdesz kevesebb ruhából öltözködni, kevesebbet kell majd a gardróbszekrény előtt állnod, kevesebbet foglalkozol azzal, hogy mit viselsz, vagy épp mid nincs, és több időd marad a fontos dolgokra.

  4. Adományozd el amit soha nem hordasz. A ruháim egy részét eladtam, de bevallom, egy idő után már nem volt rá kapacitásom. Én az egyik facebook csoportomban anyukáknak ajánlottam fel, amit nem használok, mert úgy gondoltam, ők például egy olyan réteg, akiknek nem sok a jövedelmük, de a szürke zónában vannak, azaz nem panaszkodnak, és nincsenek segítő szervezeteik. Sokaknak segítettem így néhány ruhával újrakezdeni a munkahelyen például. Én így döntöttem.

  5. Egyelőre ne újíts be semmit, gondold át, mire lesz szükséged a következő hónapokban, milyen lesz az időjárás, és használd, amid van

  6. Formáld magadra a szabályokat. Ha neked épp 37 ruhadarab az alap, semmi gond, nem ezen múlik.

  7. Vond le a tanulságokat. Mi volt az, amire többször szükséged lett volna, de nem volt a 33 ruhadarab között? Mi volt az, amire még így sem volt szükséged? Így már könnyebb lesz létrehoznod egy letisztult gardróbot.

capsule-wardrobe-31.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolnimeno.blog.hu/api/trackback/id/tr6712440199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása